Τρίτη, 12 Ιουνίου 2018

Έλληνες και σεξ: «Ένα ταμπού που τείνει να απενεχοποιηθεί»




 «Το sex shop αφορά περισσότερο τη γυναίκα, που έχει μεγαλύτερη πολυπλοκότητα στον σεξουαλικό τομέα», τονίζει ο κ. Θάνος Σπύρου, ιδιοκτήτης της αλυσίδας sex shop «Sex Arena». Σε συνέντευξή του στο in.gr, ο κ. Σπύρου μιλά για τη σχέση των Ελλήνων με το σεξ,
για το αν ο κόσμος επισκέπτεται sex shop, καθώς και για το αν οι ταινίες όπως Οι 50 αποχρώσεις του γκρι  θα φέρουν στην επιφάνεια τις καταπιεσμένες ερωτικές ανάγκες. 
«Το μεγαλύτερο ποσοστό των επισκεπτών μας είναι ο ανδρικός πληθυσμός, μεσήλικες και άνδρες μεγαλύτερης ηλικίας, που αγοράζουν και για τη γυναίκα. Ζευγάρια δεν έρχονται τακτικά, χωρίς όμως να το αποκλείω εντελώς», παρατηρεί ο κ. Σπύρου, ενώ θυμάται ότι μεγάλο ενδιαφέρον από τον γυναικείο πληθυσμό υπήρχε σε εκθέσεις με είδη ερωτικού περιεχομένου. «Άλλωστε, το sex shop δεν αφορά μόνο τον άνδρα, για να μην πω ότι αφορά κυρίως τη γυναίκα, που συναισθηματικά και εγκεφαλικά λειτουργεί διαφορετικά από τον άνδρα».
Τι γίνεται όμως στις μικρότερες επαρχιακές κοινωνίες; «Από τη στιγμή που στην επαρχία είναι πιο δύσκολο να μας πλησιάσει κανείς και από τη στιγμή που εκεί οι ενοχές, οι δεσμεύσεις και τα ταμπού είναι πιο έντονα, ο κόσμος προτιμά να μπαίνει online».
Ένας λόγος που μπορεί το ελληνικό κοινό να «ντρέπεται» να επισκεφτεί sex shop είναι γιατί μπορεί να εκτεθούν οι σεξουαλικές τους προτιμήσεις, κάτι που δεν παρατηρείται στο εξωτερικό. «Στο εξωτερικό έχω δει ότι υπάρχει μεγάλη χαλάρωση σχετικά με το σεξ. Άνδρες και γυναίκες μπαίνουν στα μαγαζιά και αγοράζουν, κυκλοφορούν στο δρόμο και τονίζουν την σεξουαλική τους ταυτότητα». Στην Ελλάδα παρατηρείται μια διάθεση απενεχοποίησης του σεξ, αναγνωρίζει ο κ. Σπύρου και ελπίζει ότι «μελλοντικά θα μπορέσουμε να απευθυνθούμε με μεγαλύτερο βάθος στον ελληνικό πληθυσμό».
Η πολυσυζητημένη ταινία Οι 50 αποχρώσεις του γκρι θα βοηθήσει στην σεξουαλική απελευθέρωση, κυρίως από την πλευρά των γυναικών;
«Το εύχομαι. Ταινίες όπως αυτή εκδηλώνουν ενδιαφέροντα που ήταν στη σκιά και που υπήρχε διστακτικότητα να βγουν στην επιφάνεια. Υπήρχαν μόνο ως σκέψεις στο μυαλό και δύσκολα μπορούσαν να βγουν προς τα έξω, να εξιτάρουν το μυαλό της γυναίκας και να οδηγήσουν σε μονοπάτια μεγαλύτερης απόλαυσης».
Ο ιδιοκτήτης αναγνωρίζει τρεις κατηγορίες επισκεπτών. Αυτούς που δεν έχουν πρόβλημα να ζητήσουν αυτό που θέλουν, αυτούς που ζητούν προϊόντα χωρίς να γνωρίζουν τη χρήση τους και υπάρχει και η τρίτη κατηγορία, αυτοί που δεν τολμούν καν να πουν αυτό που θέλουν και απλά το δείχνουν στη βιτρίνα, το παίρνουν και φεύγουν. «Εμείς, βέβαια, χρησιμοποιούμε πάντα προσεκτικό λεξιλόγιο και προσπαθούμε να κάνουμε κατανοητό ότι αυτό που αγοράζουν είναι αυστηρά προσωπικό και ότι δεν πρόκειται να διαρρεύσει κάτι προς τα έξω».
Σχετικά με το αν οι επισκέπτες ζητούν συμβουλές για τα ερωτικά είδη, ο κ. Σπύρου αναφέρει ότι αυτό δεν συμβαίνει ιδιαίτερα συχνά, ίσως γιατί το ίντερνετ προσφέρει πλέον ενημέρωση για τη σωστή χρήση και συντήρηση των προϊόντων. Βέβαια, δεν παραλείπει να τονίσει ότι «είναι σημαντικό να ακολουθούνται οι οδηγίες χρήσης για λόγους ασφαλείας».
Τι είναι όμως αυτό που επιλέγει περισσότερο ο κόσμος; «Κυρίως προφυλακτικά, λιπαντικά και προϊόντα καθυστέρησης του ανδρικού και γυναικείου οργασμού. Μετά σειρά έχουν τα ομοιώματα, ενώ τα είδη φετίχ αφορούν το πιο στοχευμένο, ψαγμένο και ενημερωμένο κοινό, που είναι η μειοψηφία». Οι τιμές των προϊόντων, σύμφωνα με τον κ. Σπύρου κυμαίνονται από πέντε έως 400 ευρώ, ενώ μπορεί να φτάσουν και τα 2.000 ευρώ. «Τόσο ακριβές είναι οι γυναικείες κούκλες, που κατασκευάζονται από υλικό ακριβώς σαν το ανθρώπινο δέρμα και τα γυναικεία χαρακτηριστικά αναπαριστώνται με κάθε λεπτομέρεια». 
«Προσπαθούμε να καλύψουμε μέρος των αναγκών των ανθρώπων. Αν δούμε την ιστορία, θα διαπιστώσουμε ότι οι ανάγκες υπήρχαν από την αρχαιότητα. Εμείς θέλουμε να προσφέρουμε προϊόντα ασφαλή, έτσι ώστε να μην καταφεύγει κάποιος σε υποκατάστατα και να αποφεύγει τυχόν μολύνσεις ή τραυματισμούς».
Τέλος, ο κ. Σπύρου αναγνωρίζει ότι παλαιότερα «ανοίγαμε τα καταστήματα σε ορόφους, με σκοπό να αποφύγουμε την πρόκληση της δημοσίας αιδούς, αλλά και για να μην είναι επισκέψιμα από ανήλικο κοινό», ενώ δηλώνει ότι «πλέον έχουμε ξεφύγει από αυτή τη λογική και αν υπάρξει επόμενο κατάστημα θα είναι ισόγειο με βιτρίνα, χωρίς βέβαια να δείχνουμε εκεί προκλητικά αντικείμενα».
Μαρία Πετροπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου